Kunst aan de muur

Toen ik me voor de beginnerscursus „Patchwork & Quilten“ had opgegeven,  reageerde mijn man nogal achterdochtig: „Betekent dat, dat we straks geen stap meer kunnen verzetten, omdat er overal lapjes op de grond en op alle meubels liggen?“ Dat bleek uiteindelijk wel mee te vallen, de lapjes bleven beperkt tot de logeerkamer, waar ook mijn naaimachine staat.

De cursus was trouwens heel goed opgebouwd, we leerden al in de eerste les, hoe je met eenvoudige middelen veel effect kunt bereiken. En toen ik na de tweede les een aantal blokken liet zien, zij mijn man: „Kun je misschien ook iets voor mij maken? Op het werk mogen we wel kunst aan de muur hebben.“ Dat hoefe hij natuurlijk geen twee keer te zeggen. Om een witte kantoormuur een beetje op te fleuren, heb ik voor een kleurrijk ontwerp gekozen, dat uiteindelijk de naam „Causeway“ kreeg:

Het is een combinatie van „Tumbling Blocks“ en „Zuilen“, en er zijn ook resten van kleding en bedlinnen in verwerkt, zoals het vroeger gebruikelijk was. Patchwork was immers een manier, om de nog bruikbare resten van kleding an ander textiel weer te verwerken.

Kategorien: Steckenpferde / stokpaardjes | Schlagwörter: , , , | 2 Kommentare

Beitragsnavigation

2 Gedanken zu „Kunst aan de muur

  1. Hoi Petra,

    Wat ben je fanatiek met schrijven zeg!
    Er staat al zoveel meer op dan in het begin!
    Ik zal er af en toe eens een half uurtje vrij maken om één en ander eens goed te lezen, vooral je verslag over jullie reis lijkt me heel interessant.
    Net me al even verdiept in de laatste updates over Harry Mulisch.

    Ik wil even zegggen dat ik dit quiltschilderij heel mooi vind!
    groetjes en succes met je BLOG-avontuur!

    Ellen

    • Nou, een aantal dingen stonden al een hele tijd op mijn harde schijf, die moest ik alleen nog plaatsen. Maar toch bedankt!

Kommentar verfassen

Bloggen auf WordPress.com.

