Het werk zit erop!

Peters laatste werkdag was gisteren, en mijn laatste werkdag was vandaag. Wij hebben op muffins getrakteerd en afscheid genomen – van collega’s en cursisten. Beste collega’s, bij deze nog eens bedankt voor de goede samenwerking en de gezelligheid. Beste cursisten, het was een mooie tijd met jullie.

Gisteren kwam nog een goede vriend langs (degene, die drie jaar geleden zei dat 2011 geen plan was). Hij kon het nauwelijks bevatten, dat we er nu echt vandoor zouden gaan. Andere vrienden zijn wel een beetje jaloers maar gunnen het ons van harte.

Nu heb ik nog een paar dagen de tijd om wat spullen op te ruimen (mijn lesmateriaal ligt in twee grote stapels onder en naast mijn bureau), een paar dingen te kopen en in te pakken. Eigenlijk had ik vandaag al een heleboel willen doen, maar voor meer dan de was doen en in de tuin zitten kon ik de energie niet opbrengen. Ik ben moe! Morgen ga ik uitslapen.

Nu moet ik wel nog wennen aan het idee daat ik nu vijf maanden niet hoef te werken. Geen rapportages, geen correcties, geen mails aan het management, geen teksten om te vertalen. Deze gedachte heeft mijn hart nog niet helemaal bereikt, denk ik.

Kategorien: 2011 - Radtour | 4 Kommentare

Beitragsnavigation

4 Gedanken zu „Het werk zit erop!

  1. Kan me goed voorstellen dat het nu nog allemaal een beetje onwerkelijk aanvoelt. Dat gevoel verdwijnt echter vast snel (op z’n allerlaatst op het moment dat jullie op de fiets stappen …)

    Heel veel plezier alvast! Verheug me op foto’s en reisverslagen.

  2. Dank je wel! Vandaag heb ik helaas een beetje rugpijn – een beetje raar gezeten of zo. Ik hoop dat het gauw voorbij is.

    • buurtaal

      Dat hoop ik ook voor je. Misschien is het een idee om een wandeling te maken of zo? Moderate beweging helpt in zo’n geval vaak het best.

  3. Klopt, bewegen, maar niet belasten. Vanmiddag was ik al wandelen, en het lijkt ook te helpen, maar er is nog ruimte voor verbetering. Bovendien had ik daarna zere voeten, ik ben niets meer gewend. 😦

Kommentar verfassen

Erstelle eine kostenlose Website oder Blog – auf WordPress.com.

