GrensWerk

Vandaag vond ik een interessante oproep in mijn mailbox: Het festival GrensWerk, dit jaar onder het motto „De aarde is groot, de wereld is klein“ zoekt nog deelnemers voor een aantal projecten.

Voor „Hello Earth“ willen zij vertegenwoordigers van alle 149 nationaliteiten in onze stad een tekst laten schrijven over de vraag „Wat zou jij je buren willen vertellen of vragen?“ Een componist maakt hiervan muziekstukjes van een minuut, zogenaamde One Minutes, die dan tijdens het festival overal in de stad uitgevoerd worden.

Een ander project is „Verzamelwoede“, waarvoor mensen met buitengewone verzamelingen en verhalen erachter worden gezocht.

Eigenlijk zou de Grenzwanderer hen uitstekend van dienst kunnen zijn: Een stukje tekst schrijven lijkt mij wel leuk, en een enigszins merkwaardige verzameling, waarover ik het een en ander zou kunnen vertellen, heb ik ook. Maar ja, dit jaar zal het om bekende redenen niet lukken. Misschien een andere keer.

Maar misschien heeft iemand anders belangstelling? Jullie kunnen zich dan aanmelden via hun Website.

Het pakken vordert trouwens al aardig:

Als er niets meer tussen komt, zijn we aanstaande dinsdag weg. We hebben er zin in.

Kategorien: 2011 - Radtour, Literair en cultureel | 2 Kommentare

Beitragsnavigation

2 Gedanken zu „GrensWerk

  1. betsie

    Hallo Petra en Peter,
    Dinsdag vertrekken, dat zal ook nog wel een komisch gevoel geven, maar ook een heerlijk vrij gevoel. 5 maanden geen werk, geen gezeur,alleen maar fietsen en genieten.
    Geniet ervan,
    Betsie

  2. Hei Betsie, het voelt inderdaad nog een beetje vreemd, maar aan het uitslapen ben ik inmiddels al aardig gewend. Dat ging heel snel. Als wij niets meer van elkaar horen, wens ik je nu al veel plezier in IJsland! 🙂

Schreibe einen Kommentar

Bloggen auf WordPress.com.

