***) Korte Update

Weer even een korte Update: We hebben het mooie eiland Amrum bezocht, maar vanwege de regen en de harde wind zijn we maar 2 dagen gebleven. Daarna gingen we langs de Duits-Deense grens richting Oostzee en bezochten de pittoreske stad Schleswig, vroeger een belangrijke handelsplaats voor de Vikingen. Daar vierde ik ook mijn verjaardag.

Dan vervolgden we de Ochsenweg naar het zuiden via een leuke camping langs het Noord-Oostzee-Kanaal naar Wingst.

Onderweg werd ik bijna aangevallen door een Duitse herder, die hard blaffend het fietspad oprende. Ik riep heel hard „Hey!“, en gelukkig blief hij net lang genoeg staan, zodat we niet botsten. Dat was even schrikken.

Het weer was de laatste dagen niet zo geweldig, veel regen en wind, maar nur wordt het weer beter. In Gnarrenburg kregen we de sleutel voor een speciaal fietserstent, waar je droog kan zitten en je natte spullen ophangen.

Nu zijn we weer in Bremen, waar we de reis weer een paar dagen onderbreken. Volgende week gaat het weer verder richting zuiden.

Kategorien: 2011 - Radtour | 5 Kommentare

Beitragsnavigation

5 Gedanken zu „***) Korte Update

  1. peter

    he petra en peter
    ik lees jullie verhalen altijd met veel plezier o ja nog gefeliciteerd met je vergadering leuk al die verhalen veel avontuur

    ik zou zeggen fietsen maar naar het zuiden
    prettige reis nog

    Peter zielman

    • Verjaardag bedoel je? 😉 De vergaderingen komen later weer. Maar in ieder geval bedankt!

      • peter

        verjaring kan nog, ik bedoelde inderdaad verjaardag
        dom veel fiets plezier nog
        peter

  2. Hallo Peter en Petra,
    leuk zo nu en dan over jullie tocht te lezen. Zo’n waardeloze, blaffende hond heb ik ook wel eens meegemaakt tijdens eens een fietstocht, roepen om de hond op afstand te houden . . .

    Mijn interactieve verhaal staat online:
    http://achtvee.home.xs4all.nl/InTbosWebsite/In_het_bos/nul_pagina.html

    Tot ziens, Otto

Kommentar verfassen

Bloggen auf WordPress.com.

