Werk, dagelijks leven, herinneringen

Na ons sabbatical is het dagelijkse leven weer begonnen. Het werk normaliseert zich langzaam, maar is gelukkig nog niet zo hectisch als aan het begin van dit jaar. Maar mijn man zei vanmorgen: “Nu ben ik nog niet zo lang weer terug, en het is nu alweer chaos op het werk.” Misschien was de chaos nooit weg, alleen hij.

Voor het sabbatical had ik mijn lidmaatschap bij de sportschool opgezegd. Vanmorgen heb ik eindelijk de eerste stap gezet, weer met het sporten te beginnen en me opgegeven voor een gratis proefweek in een andere sportschool. Ben benieuwd. Sport en ik, dat is nou eenmaal geen “natuurlijke” combinatie.

Momenteel kom ik door mijn werk weer vaker in het gezellige kleine instituut, waar dertien jaar geleden mijn werkzame leven in Nederland begon. Es het is leuk, om er weer te zijn! Ik vind het werk leuk, de collega’s, de klanten en het gebouw.

Ik denk nog vaak aan de vroegere directeur. Hij was een fantastische leidinggevende, die ons medewerkers altijd het gevoel gaf, dat hij ons waardeerde voor wie we zijn en wat we kunnen. En hij heeft geen geringe bijdrage eraan geleverd, dat ik me hier thuis voel. Zes jaar geleden stopte hij, maar helaas kon hij net iets langer dan vier jaar van zijn verdiende pensioen genieten. Soms, als ik door de gangen van het instituut ga of mijn fiets daar in de schuur parkeer, overvalt dit feit me. En dan wordt het ineens stil, van binnen.

Kategorien: "Gewoon" dagelijks leven | Schlagwörter: , , , , , | Hinterlasse einen Kommentar

Beitragsnavigation

Kommentar verfassen

Bloggen auf WordPress.com.

